Toimitusehdot ja Palautukset

Toimitusehdot

1. Tilauksen tekeminen:

1.1 Tilauksen tekijän on oltava vähintään 18-vuotias ja tavoitettavissa lisäksi muusta kuin matkapuhelimesta.

1.2 Tilaus tehdään täyttämällä tilauslomake Luxi – sivustolla. Tilauksen tekeminen tarkoittaa, että teet meille tarjouksen sellaisten Tuotteiden ostosta, jotka olet valinnut näiden sopimusehtojen puitteissa.
Luxilla on oikeus hyväksyä tai hylätä ostotarjous harkintansa mukaan.

1.3 Mikäli hyväksymme tilauksesi, ilmoitamme siitä lähettämällä sinulle Tilausvahvistuksen sähköpostitse. tilausvahvistus tulee voimaan lähetettäessä. Jos emme voi hyväksyä tilaustasi, yritämme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse ensi tilassa.

1.4 Teemme parhaamme toimittaaksemme sinulle kaikki tilausvahvistuksessa luetellut tuotteet, mutta saattaa olla, että joissain tapauksissa emme pysty toimittamaan tuotteita, esimerkiksi varastotilanteesta tai valmistamiseen liittyvistä ongelmista johtuen. Tällöin otamme sinuun yhteyttä kertoaksemme asiasta ja saatamme ehdottaa vaihtoehtoisia tuotteita. Mikäli päätät olla tilaamatta ehdottamiamme tuotteita, peruutamme tilauksesi niiden tuotteiden osalta, joita emme pysty toimittamaan ja palautamme sinulle toimittamattomista tuotteista mahdollisesti maksamasi hinnan. Vastuumme toimittamattomista tuotteista rajoittuu tällöin mahdollisten ennakkomaksujen palauttamiseen.

1.5 Mainoksissa, esitteissä, muussa kirjallisessa materiaalissa ja web-sivuilla oleva tieto tai Luxin edustajien ja työntekijöiden välittämä tieto on annettu mainostarkoituksessa. Mikään tällainen tieto ei muodosta Luxia sitovaa tarjousta eikä velvoita Luxia toimittamaan tuotteita.

2. Tuotteiden toimittaminen

2.1 Toimitamme sinulle tilausvahvistukseen merkityt tuotteet sopimusehtojen mukaisesti.

2.2 Eri maksutavoilla maksettuja tuotteita ei toimiteta Suomen rajojen ulkopuolella oleviin osoitteisiin.

2.3 Toimitamme asiakkaan tilaaman lampun mahdollisuuksien mukaan jopa seuraavaksi päiväksi. Varastotilanteesta riippuen toimitusaika saattaa luonnollisesti olla pidempikin. Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Lähetykset käsitellään aina iltapäivällä klo 15.00. Kiireellisissä tapauksissa kannattaa tilaus laittaa mahdollisimman varhain aamupäivällä.  

2.4 Tuotteet toimitetaan tilauslomakkeella ilmoitettuun toimitusosoitteeseen. Asiakkaan kannattaa varmistua mahdollisimman tarkkaan laitteensa mallista ja merkistä ennen tilausta

2.5 Tuotteiden omistusoikeus ja vaaranvastuu siirtyvät asiakkaalle, kun tuotteet on toimitettu.

3. Hinnat

3.1 Tuotteiden hinta on laskusta ilmenevä hinta.

3.2 Asiakkaan maksettavaksi tulevan ALV:n prosentuaalinen osuus ilmenee laskusta.

3.3 Tuotteiden hintoihin lisätään 25 euron hintainen kuriirin toimitusmaksu, joka takaa nopeimman ja turvallisimman tavan saada lamppu suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Toimitusmaksu on toimituskohtainen, ei lamppukohtainen.

4. Maksaminen

4.1 Tuotteet on maksettava Luxi sivuston maksuosiossa esitetyllä tavalla.

4.2 Tuotteita on mahdollista tilata myös laskutuksella suurien erien yhteydessä sekä rekisteröitymällä asiakkaaksi. Asiakkaaksi voi rekisteröityä ottamalla yhteyttä Luxiin puhelimitse tai sähköpostilla. Yhteystiedot löydät yhteystiedot sivulta.

4.3 Tuotteet on maksettava laskussa ilmenevänä valuuttana eli euroina.

4.4 Järjestelmäämme ei talleteta luotto- tai pankkikorttitietoja vaan maksu yhdistetään aina asiakkaan pankin tai luottokunnan järjestelmään tietoturvan takaamiseksi. Lisäksi käytämme SSL-salattuja yhteyksiä henkilötietoja sekä maksutapoja annettaessa.

4.5 Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii VismaPay Paytrail Oyj (2486559-4) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Vismapay Oy näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. VismaPay Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Vismapay Oy, y-tunnus: 2486559-4

4.6 Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa VismaPayOyj (2486559-4) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

5. Tietosuoja

Tekemällä tilauksen asiakas suostuu siihen, että Luxi tallentaa, käsittelee ja käyttää tilauslomakkeesta kerättyjä tietoja tilauksen toimittamiseen. Osa asiakkaan antamista tiedoista välitetään edelleen yrityksille, joita Luxi käyttää tuotteiden toimittamiseen asiakkaille. Luxi ei luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille markkinointitarkoitukseen.

6. Luxista riippumattomat syyt

Luxi tekee parhaansa täyttääkseen sopimuksen mukaiset velvollisuutensa. Luxia ei kuitenkaan voida pitää vastuussa viivästymisistä, vioista tai häiriöistä, mikäli ne johtuvat Luxista riippumattomista syistä. Viivästysten sattuessa Luxi täyttää velvollisuutensa niin pian kuin mahdollista.

Palautus ja virheelliset tuotteet

1. Palautus

1.1 Tilauksen peruutus

Asiakkaan kannattaa varmistua ennen uuden lampun tilausta laiteensa kunnosta ja siitä, että laitteen malli vastaa sivuillamme mainittua vastaavaa laitteen mallia.
Mahdollisista lähetyksen aikana aiheutuneista vaurioista tulee asiakkaan ilmoittaa, joko puhelimitse tai sähköpostitse vähintään 3 päivän kuluessa paketin saapumisesta.
Lamput ovat varaosia asiakkaan omistamaan laitteeseen ja näin ollen voidaan asiakkaan olettaa jo tietävänsä mitä on tilaamassa. Tämän takia tuoteisiin ei sovelleta 14 vrk palautusoikeutta. Paketin sinetin murtaminen on osoitus siitä, että tuote on otettu käyttöön ja näin ollen myös evää palautusoikeuden.
Lamppujen takuuajoissa noudatamme laitteiden valmistajien myöntämiä takuuaikoja, jotka vaihtelevat 1:stä 6.een kuukauteen, laitevalmistajasta riippuen.

Mahdollisissa aiheellisissa palautuksissa asiakkaan tulee noudattaa seuraavia alla olevia ohjeita.

1.2 Yhteydenotot palautuksissa

Pyydämme palautuksiin liittyvissä asioissa ottamaan suoraan yhteyttä osiosta löytyvään puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen.

1.3 Tuotteen palautus ja pakkaaminen

Palautettava lamppu täytyy olla pakattuna alkuperäispakettiinsa ja tämä paketti toisen paketin sisällä hyvin pakattuna jotta tuotteen mahdolliselle uudelleen myynnille ei kohtuisi kohtuutonta arvon alennusta. Alkuperäiseen pakettiin ei tule kirjoittaa mitään omia merkintöjä.

1.4 Maksujen palautus

Joissakin harvoissa tapauksissa voimme kuitenkin hyväksyä palautuksen. Näissä tapauksissa palautettavasta rahamäärästä vähennetään kuitenkin tuotteen uudelleen varastoinnista ja arvon alenemisesta johtuvat kustannukset.

2. Virheelliset tuotteet

2.1 Ostajan velvollisuus

Kuluttajan tulee 3 päivän sisällä paketin saapumisesta tehdä ilmoitus mahdollisista tuottessa havaituista vaurioista.
Lampuissa noudatetaan laitteen valmistajan myöntämiä takuuaikoja. Takuuajat vaihtelevat merkistä riippuen jopa 1 kuukaudesta aina 6 kuukauteen.

2.2 Virheellinen tuote

Tuotteen pitää:
– sopia käyttötarkoitukseensa
– vastata siitä esitettyä näytettä
– kestää normaali käyttöikä
– vastata siitä annettuja tietoja.

Mikäli tuote ei vastaa yllä olevia tietoja, tuote on virheellinen. Tällöin Luxi on velvollinen korjaamaan, vaihtamaan tai muuten hyvittämään viallisen tuotteen asiakkaalle.

2.3 Tuotteiden tiedot

Tuotteiden tiedoissa ilmoitettava kestoikä on noin arvio ajasta minkä lampun tulisi kestää normaalikäytössä. Lamppua asennettaessa tulee kiinnittää erityistä huomiota lampun käsittelyyn, sillä varomaton käsittely voi helposti lyhentää lampun käyttöikää huomattavasti.

Shopping Cart
Scroll to Top